REKRUTACJA 2025/2026 - INFORMACJE

Szkoła objęta jest miejskim elektronicznym naborem nabor.pcss.pl

Terminy rekrutacji określa Zarządzenie nr 12/2025 Łódzkiego Kuratora Oświaty z dnia 20 stycznia 2025 r. w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, a także składania dokumentów na rok szkolny 2025/2026 do klas I publicznych szkół ponadpodstawowych, do klas wstępnych, na semestr pierwszy klas I publicznych szkół branżowych II stopnia i publicznych szkół policealnych oraz do publicznych szkół podstawowych dla dorosłych, w województwie łódzkim.

Oraz

Zarządzenie nr 13/2025 Łódzkiego Kuratora Oświaty z dnia 16 lutego 2025 r. zmieniające Zarządzenie nr 12/2025 Łódzkiego Kuratora Oświaty z dnia 20 stycznia 2025 r. w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, a także składania dokumentów na rok szkolny 2025/2026 do klas I publicznych szkół ponadpodstawowych, do klas wstępnych, na semestr pierwszy klas I publicznych szkół branżowych II stopnia i publicznych szkół policealnych oraz do publicznych szkół podstawowych dla dorosłych, w województwie łódzkim. Plik do pobrania w formacie doc. (45 KB)

 

Link do tabeli Terminy rekrutacji na rok szkolny 2025/2026. Plik do pobrania

Zasady rekrutacji i punktację reguluje Rozporządzenie Ministra Edukacji z dnia 3 kwietnia 2025 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów

Wykaz konkursów tematycznych i interdyscyplinarnych oraz dyscyplin sportowych punktowanych i weryfikowanych w procesie rekrutacji do szkół ponadpodstawowych zamieszczony jest w zarządzeniach:

Zarządzenie nr 21/2025 Łódzkiego Kuratora Oświaty z dnia 25 lutego 2025 r. w sprawie wykazu zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych na rok szkolny 2025/2026, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej. Plik do pobrania (28 KB)

Osiągnięcia te muszą być wypisane na świadectwie aby mogły zostać uwzględnione.

REKRUTACJA 2025/2026 - REGULAMIN

Wniosek o przyjęcie do Liceum oraz jego uzupełnienie o kopię świadectwa ukończenia szkoły i kopię zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty należy złożyć poprzez system naboru elektronicznego nabor.pcss.pl:

Wniosek o przyjęcie:

Wniosek należy złożyć w systemie naboru elektronicznego podpisując go za pomocą profilu zaufanego, następnie dołączyć plik z wnioskiem w formacie pdf w systemie naboru. W przypadku braku możliwości podpisu elektronicznego należy wydrukować go z systemu i podpisać ręcznie, następnie zeskanować lub zrobić wyraźne zdjęcie i załączyć jako dokument w systemie naboru.

Wnioski należy składać od od 22 kwietnia 2025 do 22 maja 2025 do godz. 12:00.

W przypadku wyboru klasy dwujęzycznej 1B na dowolnym miejscu listy preferencji należy zaliczyć sprawdzian kompetencji z języka angielskiego, który odbędzie się w budynku PLOUŁ dnia 6 czerwca o godz. 16.00 (II termin: 13 czerwca o godz. 16.00).

 

Kopia świadectwa i wyniki egzaminu ósmoklasisty:

Przed przesłaniem kopii świadectwa i wyników należy bezwzględnie wprowadzić oceny i osiągnięcia oraz wyniki egzaminu ósmoklasisty do systemu naboru. Tylko wnioski z poprawnie wprowadzonymi danymi do systemu będą brały udział w rekrutacji.

UWAGA: Prosimy o bardzo uważne wprowadzenie danych i kilkukrotne sprawdzenie, czy wszystkie dane w postaci ocen i osiągnięć zgadzają się ze świadectwem. W ostatnim etapie, po dostarczeniu oryginału świadectwa i wyników egzaminu, w przypadku błędu lub niezgodności z tym świadectwem, kandydat może zostać usunięty z listy i tym samym nie dostać się do żadnej ze wskazanych szkół. Wprowadzone osiągnięcia do systemu muszą być wpisane na świadectwie, prosimy o nieprzysyłanie żadnych dodatkowych dyplomów, zaświadczeń itp. Osiągnięcia, które nie zostały wpisane na świadectwie nie mogą pojawić się w systemie rekrutacji.

 

Świadectwo należy zeskanować lub zrobić wyraźne zdjęcie dwóch stron. Zaświadczenie należy zeskanować lub zrobić wyraźne zdjęcie. Pliki należy załączyć w systemie naboru.

 

Kopie świadectw z wynikami egzaminu należy załączać niezwłocznie od 4 lipca 2025 do 10 lipca 2025 do godz. 15:00.

Prosimy o niezwlekanie z załączaniem dokumentów. Wnioski wraz z otrzymanym świadectwem i wynikami będą rozpatrywane w kolejności ich zgłoszeń. Prosimy o cierpliwe oczekiwanie na zaakceptowanie wniosków i osiągnięć oraz niezgłaszanie zapytań w tej kwestii. W przypadku problemów będziemy się z Państwem kontaktować.

Szkoła nie udziela informacji na temat funkcjonowania i obsługi systemu elektronicznego naboru - należy zaznajomić się z instrukcją obsługi lub w przypadku błędów kontaktować z firmą odpowiedzialną za serwis naboru elektronicznego.

Potwierdzenie woli przyjęcia kandydatów zakwalifikowanych w postaci przedłożenia oryginałów w/w dokumentów odbywać się będzie w dniach od 16 lipca 2025 godz. 12:00 do 21 lipca 2025 w budynku PLOUŁ. Dokładny harmonogram pracy liceum w te dni zostanie podany na stronie.

W tym również terminie prosimy o składanie wszelkich innych dokumentów uzupełniających (zaświadczenia, oświadczenia itp.)

TEST KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH 2025

Test kompetencji językowych jest na poziomie B1+  wg opisu CEFR i składać się będzie z następujących części:

  • czytanie ze zrozumieniem (zadania zamknięte)
  • zadania leksykalno-gramatyczne (zadania otwarte)
  • krótki tekst do napisania (np. opis, historyjka lub list)

Test będzie trwał 60 minut.

Łączna liczba punktów to 50 a próg zaliczeniowy wynosi 50% czyli 25 p.

Z testu zwolnieni są finaliści i laureaci Olimpiady z j. angielskiego oraz osoby, które zdały egzamin z j. angielskiego i posiadają certyfikat znajomości języka na poziomie przynajmniej B2. Skany stosownych dokumentów prosimy przysyłać na maila szkoły : liceum@uni.lodz.pl

Osoby zgłaszające się na test prosimy o przesłanie następującej wiadomości na maila szkoły:

Imię Nazwisko osoby zdającej zgłasza się na test kompetencji językowych w Publicznym Liceum Ogólnokształcącym UŁ.

 

Test odbędzie się 6 czerwca o godz. 16.00 w budynku szkoły (II termin: 13 czerwca o godz. 16.00).

W przypadku problemu z terminem, prosimy o kontakt mailowy ze szkołą.